2014. január 10., péntek

A technika ördöge nem alszik

No, elnézést a szünetért, a bejegyzések hiányának több oka is van, kevésbé érdekesek mint nem volt elég időm, vagy nem éreztem magam alkalmasnak, hogy viszonylag szórakoztató módon írjak. A napi 4-6 óra alvás a fizikai munkával le tudja darálni egy kicsit az embert. De technikai okok is voltak, ami már viccesebb.

Az úgy volt, hogy tojást akartam főzni, minek következtében még az internet is elment az egész lakás-komplexumban ahol lakom, akkora áramszünetet csináltam. :D A tűzhely levágta a biztosítékot, de nem ám csak a lakásomon belülit, hanem a fő-fő biztosítékot, ami a három lakást védi. Ez viszont akkor még ismeretlen helyen tartózkodott, úgyhogy volt némi keresgélés, telefonálás a villanyszerelőnek, aki az elektromos rendszert kiépítette. Most már tudjuk, hol van, de én a biztonság kedvéért inkább nem használom a tűzhelyet... ez csak vicc volt, Anyukám, mielőtt feladnál postán egy fazéknyi paprikáskrumplit. :)

Valamint, ha már a technika ördögének felemlegetésénél tartunk, szomorúan tudatom, hogy tragikus hirtelenséggel eltávozott az élők sorából az autóm. Na jó, az autó amit főleg én használtam. Egyébként nem is alattam adta meg magát. Az ír srácok ugrottak el vele Ashburtonbe, és hazafelé, már itt a közelben elkezdett elég ijesztő hangokat kiadni magából. Nem vagyok autószerelő, de elég nyilvánvalóan valami mozgó alkatrész a motorban. Mindenesetre elvitték az autószerelőhöz másnap, aki fel sem nyitotta, hanem kijelentette, hogy ennek annyi, motorcserés, ami többe kerülne, mint amit az autó ér (23 éves Nissan Primera). Galamblelkűbb egyénekben talán felmerülne, hogy majd biztos szereznek nekem egy másik autót, vagy mégis megcsináltatják ezt pár száz dollárért, de én sejtettem, hogy mi lesz a reakció a farm részéről. Ott van a másik intern-ök részére biztosított autó, egy szebb napokat látott Toyota Corolla, alig van benne több 300 ezer kilóméternél, akkor használjam én is azt, így már öten. Hát, köszönöm szépen, inkább nem. Már a Primerával is úgy voltam, hogy bár én veszem bele a benzint (persze vagy háromnegyed tankkal rohadt le...), de mégis furcsa érzés volt vele öncélúan közlekedni - ha mondjuk csak úgy mehetnékem volt, a hegyekbe vagy épp a tengerpartra, mert ugye koptatom, miközben nem az enyém. Eredetileg is úgy terveztem, hogy veszek saját autót, csak miután a fenekem alá tették a Primerát, nehéz volt megtalálni az önigazolást, hogy miért is kéne másikat venni. Most már könnyebb dolgom van. :) Elkezdtem -na jó ez így nem igaz, mert már eddig is aktívan böngésztem a használtautó hirdetéseket, de eddig csak amolyan kirakat-vásárlás jelleggel, most meg már élesben. Találtam is egy igazán szimpatikus jelöltet -többet is, de egy különösen megmozgatta a fantáziámat. Többet nem mondanék róla, már csak babonából sem, meg hogy meglepetés legyen, de annyit elárulhatok, hogy az autók iránt fogékonyaknak szerintem tetszeni fog. Hm, úgy beszélek róla, mintha már 100% lenne a döntésem, pedig még élőben nem is láttam. Ehhez viszont le kell küzdeni a munkarendemből fakadó technikai nehézséget, miszerint délután hatig dolgozom, autót nézni meg ötig mehetnék, ráadásul Christchurchben van, ami kb. egy órányira van. Magyarul csak a szabadnapjaim jöhetnek szóba az viszont ezen a héten hétvégére esik, ami meg az eladónak nem jó épp, úgyhogy sakk-matt. Legközelebbi szabadnapom hétköznapon január 20.-a. Kicsit frusztrál, hogy mi van, ha addig eladják, nem vagyok jó vásárló ebből a szempontból. Ha valamit elhatároztam, kinéztem, nincs türelmem szépen végigjárni a boltokat, megkeresni a legjobb ajánlatot, hanem hirtelen felindulásból vásárolok. :) Mindemellett eddig még egyik komolyabb választásomat sem bántam meg, legyen az autó vagy hangszer.

Tisztában vagyok vele, hogy aki nem olvasta a hírleveleimet, annak most pár részlet nem teljesen tiszta, milyen ír srácok, milyen lakások, stb. Mindjárt erre is rátérek, de inkább egy másik posztban. Igyekszem akkora adagokban írni, ami 5 perc alatt elolvasható. Senkit nem riogatnék 2 oldalas posztokkal, a tüsszögős panda-videó és társai is azért (is) olyan népszerűek, mert 20 másodpercet mindenki be tud zsúfolni a napirendjébe. :)

Nincsenek megjegyzések: